CaliVita Partner

Vitaminkincsek termékek

Őszi-téli immunerősítés

Problémák, tünetek alapján

Új termékek!

Exkluzív termékeink

Gyermekeknek

Vitaminok

Antioxidánsok

Ásványi anyagok

Emésztőrendszer támogatása

Folyékony étrendkiegészítők kedvelőinek

Gyógynövényalapú készítmények

Hölgyek és urak részére

Immunrendszer erősítéséhez

Tenger gyümölcsei

Testsúlycsökkentő étrend kiegészítéséhez

Ha ajándékozni szeretnél

Egészséget támogató elektronikus készülékek

Kozmetikai termékek

Környezetbarát tisztítószerek

Üzleti segédeszközök

25% kedvezmény!

Google+Vitaminkincsek

Facebook

A kalcium fontossága: csonterősítés

A kalcium fontossága

A kalcium biztosítja csontjaink szilárdságát, fontos szerepet tölt be az idegek és izmok működésében és a véralvadásban is.

Szervezetünk kalciumraktárának csaknem teljes egésze a csontszövetekben található, igen kis hányada pedig a sejtjeinkben és vérünkben van jelen.

Mennyiségét hormonok és vitaminok szabályozzák, mint ahogyan a felszívódás és kiürülés, valamint a csontba történő beépülés vagy felszabadulás egyensúlyát is.

Tudtad-e, hogy a kalcium felszívódása a D3 vitamin szintjétől is függ?

A mellékpajzsmirigyünkben termelődő parathormon a csontok fokozott bontásával és az aktív D-vitamin képzésének elősegítésével növeli a kalciumszintet. A D-vitamin a kalcium bélből való felszívódásában, és a vizelettel való kiválasztás mérséklésében játszik szerepet.

A napi ajánlott mennyiségű D-vitamin megfelelő kalciumszintet biztosít az egészséges csontozat kialakításához.

D-vitamin hiányában a kalciumfelszívódás hatékonysága csökken. Alacsony kalciumszint esetén fokozódik az idegek és az izmok ingerelhetősége, vagyis kisebb ingerekhez hevesebb reakció társul. Emiatt izomgörcsök, izomfájdalmak, érzészavarok léphetnek fel. Elegendő mennyiségű kalcium nélkül hosszabb távon csontritkulás következik be.

Mitől alakulhat ki a kalciumhiány?

Szervezetünk kalcium szintje több okbók kifolyólag is csökkenhet.

  • Az egyik ok az alacsony kalciumbevitel. Ezen hiányosság táplálkozásunkkal korrigálható (pl: mák, bab, mandula, brokkoli, szezámmag, narancs gyakori fogyasztásával)
  • Súlyosabb fokú kalciumhiány esetén célszerű étrend-kiegészítőkkel  feltölteni a kalciumraktárakat.
  • D-vitamin hiány, a mellékpajzsmirigy alulműködése, vesebetegségek, valamint hasnyálmirigy-gyulladás is szerepet játszhat a szervezet kalciumhiányos állapotában.
  • Várandósság és szoptatás időszakában a megnövekedett kalciumszükséglet miatt is mutatkozhatnak a kalciumhiány jelei. 
  • Indokolt lehet még a kalcium pótlása heveny allergiás reakciók fellépése esetén a tünetek csökkentése céljából.

Kalciumpótlásra használd komplex készítményeinket, melyek biztosítják csontozatod erősségét és izületeid komplex védelmét. Megnézem > > >