CaliVita Partner

Vitaminkincsek termékek

Őszi-téli immunerősítés

Problémák, tünetek alapján

Új termékek!

Exkluzív termékeink

Gyermekeknek

Vitaminok

Antioxidánsok

Ásványi anyagok

Emésztőrendszer támogatása

Folyékony étrendkiegészítők kedvelőinek

Gyógynövényalapú készítmények

Hölgyek és urak részére

Immunrendszer erősítéséhez

Tenger gyümölcsei

Testsúlycsökkentő étrend kiegészítéséhez

Ha ajándékozni szeretnél

Egészséget támogató elektronikus készülékek

Kozmetikai termékek

Környezetbarát tisztítószerek

Üzleti segédeszközök

25% kedvezmény!

Google+Vitaminkincsek

Facebook

kakao flavonoidjai és rosttartalma

Kakaó, csokoládé?

Tények és tévhitek a csokoládéról

Sokan imádjuk a csokoládét, ám felemás érzéseket kelt bennünk, hogy egyrészt élvezetet nyújt, másrészt pedig egészségtelen és hizlaló. Itt az idő, hogy tisztázzuk a csokoládé – és a kakaó – körül kialakult félreértéseket.

1. A csokievés boldoggá tesz.

Amikor rosszkedvű és ingerlékeny vagy, gyakran érzed úgy, hogy legszívesebben azonnal felfalnál egy tábla csokit? Ez nem véletlen, hiszen a csokoládé hangulatjavító, élénkítő hatású. Ez azonban a közhiedelemmel ellentétben nem a cukor-, hanem a kakaótartalmának köszönhető, a kakaó flavonoidjai ugyanis növelik a nyugalom és elégedettség érzését.

2. A csokoládé hasznos tápanyagokat tartalmaz.

Elődeink a kakaót önmagában vagy vaníliával, fahéjjal, chilivel ízesítve, forró italként fogyasztották jótékony hatása miatt, később azonban a csokoládékészítés során cukrot és adalékanyagokat kevertek hozzá. Ezek gátolják a kakaóban lévő értékes anyagok felszívódását, és gyártás közben nagymértékben csökken az értékes flavonoidok mennyisége isígy „rontották el” az eredeti táplálékot.

3. A csoki hizlal.

A csokoládénak valóban magas az energiatartalma a hozzáadott cukor és zsír miatt, és a fogaknak sem tesz jót. A színtiszta kakaó azonban nem hizlal, sőt népszerű súlycsökkentő. A kakaó rosttartalma ugyanis eltelít, a jóllakottság érzetét kelti, polifenoljai javítják az inzulinérzékenységet és támogathatják a fogyókúrás étrend sikerét – ahogy azt egy nemrégiben közölt vizsgálat eredményei is alátámasztják.

+1. Az étcsoki egészséges.

Valamivel valóban kevesebb a hozzáadott cukortartalma és magasabb a kakaótartalma, ugyanakkor energiatartalma alig tér el a tejcsokoládékétól (hasonlítsd csak össze a boltban!), míg értékes, bioaktív hatóanyagai ugyanúgy sérülnek a gyártási folyamat során. Kesernyés íze miatt pedig jóval kevesebben szeretik, mint a tejcsokit.

Te mit választanál? Az egészségtelen csokoládét vagy az értékes kakaót?

Megrendelem most!