CaliVita Partner

Vitaminkincsek termékek

Őszi-téli immunerősítés

Problémák, tünetek alapján

Új termékek!

Exkluzív termékeink

Gyermekeknek

Vitaminok

Antioxidánsok

Ásványi anyagok

Emésztőrendszer támogatása

Folyékony étrendkiegészítők kedvelőinek

Gyógynövényalapú készítmények

Hölgyek és urak részére

Immunrendszer erősítéséhez

Tenger gyümölcsei

Testsúlycsökkentő étrend kiegészítéséhez

Ha ajándékozni szeretnél

Egészséget támogató elektronikus készülékek

Kozmetikai termékek

Környezetbarát tisztítószerek

Üzleti segédeszközök

25% kedvezmény!

Google+Vitaminkincsek

Facebook

A lúgosításról

2015.06.26.

A lúgosításról

A test elsavasodásának témája manapság reneszánszát éli. Ez sokszor azzal is jár, hogy a nagy mennyiségű információözön révén több téves adat jut el az olvasóközönséghez. Ezért fontos, hogy csak megbízható forrásokból származó információnak adjunk hitelt.

Szervezetünk valamennyi sejtje és szerve kizárólag meghatározott pH-értékek között tud megfelelőképpen működni. A szervezet különféle kiegyenlítő mechanizmusokkal igyekszik a szélsőséges változásokat kivédeni. Ilyen mechanizmus például a légzés, a test folyadéktereiben található ún. puffer-rendszerek, valamint a vesékben a hidrogénionok kiválasztása, melynek során a kémhatás változásait lúgosabb vagy savasabb vizelet ürítésével egyenlíti ki a vese. Ha valamilyen okból kifolyólag a pH egyensúlyi állapota mégis felborul, akkor a szervezet működése károsodik, és acidózis (savasodás), ritkább esetben alkalózis (lúgosodás) jön létre. A szervezet rendkívül hosszú ideig képes kompenzálni, ami viszont erősen megterheli a működését. A kompenzálás az oka annak is, hogy a savasodás legtöbbször nem is okoz rögtön észrevehető tüneteket, így hosszú ideig sem mi, sem orvosunk nem észleli a problémát.

A mai kor emberére a túlsavasodás jellemző. Táplálkozási szokásainkból adódik, hogy korunk embere inkább a savasító ételeket részesíti előnyben. A közhiedelemmel ellentétben nem a savas kémhatású ételek számítanak savasítónak, hanem azok, amelyek lebomlásuk során inkább savakat képeznek. Ilyenek a húsfélék, a sajt, a tojás, a zsír, a fehér kenyér, a péksütemények, a tésztafélék, a hüvelyesek, a legtöbb nassolni való, mint például a csokoládé, a kekszek, a szénsavas üdítők, illetve az élvezeti cikkek (alkohol, kávé).
Meg tudod becsülni, mennyi ilyen élelmiszert fogyasztottál csupán az elmúlt héten vagy hónapban?
Bár a lúgosító ételek csekély mennyiségben történő fogyasztása is a savasító tényezők közé tartozik, azonban az életmódnak is hatalmas jelentősége van.
Erősen savas irányba billenti a mérleg nyelvét a dohányzás (a szmog!), a nem megfelelő, ám kétségkívül divatos fogyókúrák, és a tartós stressz is. Fontos szót ejteni a testmozgásról is: nem csupán a mozgáshiány lehet savasító tényező, hanem a túlzásba vitt edzés, illetve a kampányszerű sportolás is. Ennek magyarázata a relatív oxigénhiány miatt felszaporodó tejsav az izmokban, amit „izomláznak” érzékelünk. Ugyanígy savasíthatnak egyes gyógyszerek is.


A szervezet, hogy kompenzálja a túlsavasodást, bázikus anyagokat von el saját magától, melynek legjelentősebb eleme, hogy megindulhat a csontokból történő kalcium kivonás!

Ekkor már különféle testi tünetek is megnyilvánulhatnak, például:
·         fáradtság, kimerültség, levertség;
·         nyugtalanság, depresszió;
·         stresszérzékenység;
·         csökkent koncentrációképesség, kisebb terhelhetőség;
·         csökkent ellenálló képesség stb.

A felsorolt jelenségek a legtöbb ember számára ismerősek. A hátterükben álló okok leggyakrabban egyszerű életmódváltással megszüntethetők!


A helyes sav-bázis egyensúlyunkért sokat tehetünk, pl. a lúgosító ételek fogyasztásának növelésével. Bár kétségkívül nagy jelentőségűek, nem elég pusztán a lúgosító ételek fogyasztására (tej, joghurt, növényi olajok, zöldségek – kivéve a hüvelyesek; burgonya, fokhagyma, búzakorpa, búzacsíra, szójatermékek, gyümölcsök, például citrom, kókusz, avokádó, grapefruit, gesztenye, mandula stb.), a rendszeres testmozgásra és stresszkezelő technikák elsajátítására és alkalmazására gondolnunk.

Van egy sokkal kézenfekvőbb, egyszerűbb, ugyanakkor nagyon hatékony lépés is: a lúgos víz fogyasztása mely az egyik legkiválóbb lúgosító alternatíva! Ha mindennapjaink során az eddig megszokott folyadékok helyett 2-3 liter lúgos vizet fogyasztunk, nem csupán a napi folyadékszükségletünket fedezzük, hanem rengeteget teszünk szervezetünk lúgosításéért is! A lúgosításhoz elsőrendű fontosságú a folyadékháztartás „rendberakása”, amelyhez lúgos víz fogyasztásával nagymértékben hozzájárulhatunk.

A lúgos víz az Aquarion víztisztító-és ionizáló berendezéssel könnyen, gyorsan és gazdaságosan állítható elő.

vissza