CaliVita Partner

Vitaminkincsek termékek

Őszi-téli immunerősítés

Problémák, tünetek alapján

Új termékek!

Exkluzív termékeink

Gyermekeknek

Vitaminok

Antioxidánsok

Ásványi anyagok

Emésztőrendszer támogatása

Folyékony étrendkiegészítők kedvelőinek

Gyógynövényalapú készítmények

Hölgyek és urak részére

Immunrendszer erősítéséhez

Tenger gyümölcsei

Testsúlycsökkentő étrend kiegészítéséhez

Ha ajándékozni szeretnél

Egészséget támogató elektronikus készülékek

Kozmetikai termékek

Környezetbarát tisztítószerek

Üzleti segédeszközök

25% kedvezmény!

Google+Vitaminkincsek

Facebook

Élvezd a nyarat hőhullámok nélkül!

2015.05.23.

Élvezd a nyarat hőhullámok nélkül!

A nők átlagosan 50 éves koruk körül lépnek be a változókorba. Elkezd csökkeni az ösztrogéntermelés, majd idővel le is áll, a menstruáció ki-kimarad, és általában évek kellenek hozzá, míg az új rend beáll.

Annak ellenére, hogy igen kellemetlen tünetekkel jár, a menopauzát nem szabad betegségként kezelni, de mindenképpen érdemes tudatosítani, hogy e testi változások idején min változtathatunk. Mivel az ösztrogén felelős a nőiesnek tartott jegyekért, szintjének csökkenésével szembe kell nézni az idomok csökkenésével vagy épp bővülésével, a haj minőségének és mennyiségének változásával, de túl az esztétikai kérdéseken, az addigi védőfunkciójának kiesése miatt a fokozott csontritkulás, továbbá a szív- és érrendszeri megbetegedések kockázatával is.

Számos, köztük sok természetes lehetőség van a változókor tüneteinek enyhítésére, élj hát ezekkel!

Csontritkulás

Ügyelj a megfelelő kalcium- és D-vitamin-bevitelre, hiszen csontjaidnak fokozott védelemre van szükségük. A WHO becslése szerint 2050-re az évi csípőtörések száma 6,3, millióra nő majd, és ez főként a nőket érinti. A nőknek 40% a kockázatuk arra, hogy csípőtörést szenvedjenek el, ezzel szemben a férfiaknak „csak” 13%. A megfelelő D-vitamin-ellátottság ezen kívül véd a mellrák bizonyos formái ellen is, melynek kockázata a menopauza után megnő!

Hízás

Jellemző, hogy a klimaxhoz hízás is társul. Amennyiben ez a hasi zsírpárnák növekedését jelenti, a szív- és érrendszeri betegségek kockázatának fokozódását is magában hordozza, ezért kiegyensúlyozott, felesleges kalóriáktól mentes legyen az étrended. Ügyelj a telítetlen zsírsavak bevitelére, amit zsíros halakban és magokban (azok olajaiban) találsz meg nagy mennyiségben, ha pedig ezeket nem szereted, akkor omega-3 tartalmú étrend-kiegészítővel fedezd a szükséges mennyiséget. Ha esetleg már kialakult a túlsúly, mozgással, helyes étrenddel, esetleg cukoranyagcserét támogató krómmal, telítettségérzetet fokozó rostokkal szabadulj meg a plusz kilóktól!

Ha eddig nem iktattad be a rendszeres sportot az életedbe, mindenképpen tedd meg, most sem késő elkezdeni! A séta, kocogás, torna vagy a vízi gimnasztika segít megőrizni csontjaid egészségét és izmaid erejét, elkerülni a testsúlygyarapodást, emellett támogatják a szív- és érrendszer működését, és szellemileg is frissen tartanak, lelkileg pedig kiegyensúlyoznak. Étkezésedre is figyelj oda!

Alvászavarok, hangulatingadozások

Feltehetően a hormonszintek ingadozása okozza a kellemetlen tüneteket, az éjszakai izzadást, az alvási problémákat és a járulékos memóriaproblémákat. A hormonpótlás megoldást jelenthet, de ezt szigorúan csak szakorvos vezetésével szabad végezni, és nem is ajánlható mindenkinek. Azok számára, akik valamilyen okból nem szedhetnek hormont, a természetes gyógynövények, hatóanyagok jelenthetnek megoldást. A ginkgót, B-vitaminokat, esetleg guaranát tartalmazó étrend-kiegészítőkkel pedig fokozhatjuk a testi-szellemi frisseségünket, természetesen kezelőorvosunkat tájékoztatva!

A test változásaival a lelki harmónia is felborulhat, főként a hormonok ingadozása miatt, erre a rhodiola nyújthat enyhülést, mely segíthet megküzdeni a fokozott érzékenységgel és az esetleges lehangoltsággal.

Forrás: Hazai konszenzus a D-vitamin szerepéről a betegségek megelőzésében és kezelésében - Orvosi Hetilap, 153.évf, szuppl,Akadémiai Kiadó 2012 ;| Ageing and nutrition: a growing global challenge – Nutrition, WHO

vissza