CaliVita Partner

Vitaminkincsek termékek

Őszi-téli immunerősítés

Problémák, tünetek alapján

Új termékek!

Exkluzív termékeink

Gyermekeknek

Vitaminok

Antioxidánsok

Ásványi anyagok

Emésztőrendszer támogatása

Folyékony étrendkiegészítők kedvelőinek

Gyógynövényalapú készítmények

Hölgyek és urak részére

Immunrendszer erősítéséhez

Tenger gyümölcsei

Testsúlycsökkentő étrend kiegészítéséhez

Ha ajándékozni szeretnél

Egészséget támogató elektronikus készülékek

Kozmetikai termékek

Környezetbarát tisztítószerek

Üzleti segédeszközök

25% kedvezmény!

Google+Vitaminkincsek

Facebook

Néhány tipp a stressz kezeléséhez

2015.05.27.

Néhány tipp a stressz kezeléséhez

Remegő kezek? Indokolatlan dühkitörések? Alvászavar? Fejfájás? Hajhullás? Gyomorfájdalom? Türelmetlenség? Memóriaproblémák? Levertség? Ezek a jelek testünk válaszreakciói, jelzései lehetnek a fokozott stresszre*, amelynek kialakulásában elsősorban a negatív ingerek játszanak közre.

Mi a stressz?
A stressz hétköznapi jelentése „folyamatos feszültség” vagy „tartós idegesség”. Kicsit bővebben: a stressz a test válasza egy olyan változásra, mely fizikai, mentális, illetve érzelmi reakciót vagy választ tesz szükségessé. Tehát a változás magában hordozza a stressz lehetőségét. Rohanó világunkban minden folyamatosan változik, így nem csoda, hogy a stressz mára már népbetegséggé vált.

Mégis szükségünk van a stresszre. Hogyan lehetséges ez?
A stressz kutatójaként világhírűvé vált Selye professzor1 által publikált modell szerint a stressz két fajtára osztható: eustresszre és distresszre. Az eustressz az úgynevezett „jó stressz”, amely megoldhatónak látszó szituációkban jelentkezik; erősítő hatással van ránk, stimulál, produktívak leszünk tőle. A distressz (negatív stressz) frusztrációt, tehetetlenséget, csalódottságot és kimerültséget okoz. Tehát az arany középút a megoldás. A stressz teljes hiánya enerváltságot, fásultságot eredményezhet, míg a folyamatos stressz akár betegséget is okozhat.

Felismerjük-e, mikor vagyunk stresszhelyzetben?
Mindenki máshogy reagál egy nehéz szituációban, így a fizikai, érzelmi és viselkedésbeli változások is teljesen különbözőek lehetnek. Egy váratlan helyzetben akár azonnal jelentkezhet remegés, izzadás, magas pulzus, légszomj, megfeszülő izmok, fejfájás, pánik vagy harag. A folyamatos, negatív stressz pedig hatással lehet egészségünkre. Szorongást, depressziót, emésztési zavarokat, magas vérnyomást, alvászavart, akár szívrendellenességet is okozhat, valamint hatással lehet a női ciklusra, így a termékenységre és a meddőségre is.

Kik a legveszélyeztetettebbek?
Különböző kutatások különböző csoportokat jelölnek meg a legveszélyeztetettebbként. Egyesek szerint az idősek, mások szerint az aktív férfiak számára legnagyobb a kockázat. Ugyanakkor például a terhesség, a szabadság utáni munkába való visszatérés vagy éppen az iskolakezdés is okozhat stresszt. Vagyis a stressz mindannyiunk életében jelen van, így jeleire mindenki esetében figyelnünk kell!

Néhány jó tanács az azonnali stresszkezelésre
A mély levegővétel, a 10-ig való elszámolás, a zajok megszüntetése mellett egy egyszerű protokollt is érdemes bevezetned, ha stresszes az életed:

1. Próbáld objektíven felmérni az adott helyzetet, és képzeld el, hogy mi a legrosszabb, ami történhet.
2. Készülj fel arra, hogy hogyan fogod elviselni, ha ez bekövetkezik.
3. Ha felkészültél a legrosszabbra, akkor próbáld meg elképzelni, hogy mivel lehetne jobb eredményt elérni. (Haladók továbbfejleszthetik a protokollt a lehető legjobb eredmények irányába is!)

Tehát van megoldás?
Ahogy a tünetek sem egyfélék, a megoldás sem lehet egyetlen, univerzális, mindenki által elfogadott és használt módszer. Segíthet a jóga, a tai chi, a meditáció, a sport bármely formája vagy éppen egy stresszkezelési tréning. Van, akinek egy jó könyv és egy pohár gyógytea, esetleg egy aromaterápiás fürdő a megoldás; mások a természetben töltött időre esküsznek. A megfelelő táplálkozás is hozzájárulhat ahhoz, hogy könnyebben viseljük el a stresszt. Segítséget nyújthat a magnézium, a B-vitaminok és egyes gyógynövények (például a Rhodiola rosea) is. A legfontosabb, hogy próbáljunk változtatni, enyhíteni a stresszes helyzeten!

* Az említett tünetek hátterében egyéb betegség is állhat. Ezért ha ezek valamelyikét hosszú távon vagy fokozottan tapasztalod feltétlenül fordulj orvoshoz!

1 Dr. Selye János (1907-1982) vagy Hans Selye - Osztrák-magyar származású kanadai belgyógyász, vegyész.

Stress Management – Komplex B-vitamin készítményként támogatja az idegrendszer normális működését, pozitívan befolyásolja a test energia-háztartását is, így stresszes állapot, fokozott szellemi vagy testi igénybevétel esetén különösen ajánlható. Szedése jól kiegészíthető a következő termékekkel: Rhodiolin, Magnezi B6 és a BioHarmonex® készülék

vissza