CaliVita Partner

Vitaminkincsek termékek

Őszi-téli immunerősítés

Problémák, tünetek alapján

Új termékek!

Exkluzív termékeink

Gyermekeknek

Vitaminok

Antioxidánsok

Ásványi anyagok

Emésztőrendszer támogatása

Folyékony étrendkiegészítők kedvelőinek

Gyógynövényalapú készítmények

Hölgyek és urak részére

Immunrendszer erősítéséhez

Tenger gyümölcsei

Testsúlycsökkentő étrend kiegészítéséhez

Ha ajándékozni szeretnél

Egészséget támogató elektronikus készülékek

Kozmetikai termékek

Környezetbarát tisztítószerek

Üzleti segédeszközök

25% kedvezmény!

Google+Vitaminkincsek

Facebook

Az egészséges, hosszú élet titka

2015.07.13.

Az egészséges, hosszú élet titka

Modern életünk egyik elválaszthatatlan kísérője a folyamatos, tartós stressz. Korunkban a stresszt már az életet megrövidítő első számú tényezőként tarthatjuk számon. Ehhez még egy sor további tényező sorakozhat fel. Tanulságos történet az amerikai Charles Wilsoné, aki hosszabb időt töltött a Himalájában, ahol a hosszú életükről híres hunza törzs életét tanulmányozta.

Figyelte a mozgékonyságukat és vidámságukat megőrzött idős embereket, és közben arra a megdöbbentő felfedezésre jutott, hogy a népen belül volt az embereknek egy csoportja, akik - szemben a többiek átlagos 95 évével - mindössze 60 év körüli élethosszt éltek meg. Ezt a csoportot a falu polgármesterei alkották. Náluk gyűlt föl ugyanis minden gond, vita, probléma, amivel a kis falunak szembe kellett néznie. Aki ezt a posztot elvállalta, annak folyamatosan viták, ellentétek és veszekedések kereszttüzében kellett élnie, azaz meg kellett bírkóznia mindazzal a stresszel, amely a modern nyugati életforma részévé vált, és ezért azzal fizetett, hogy élete  egyharmaddal megrövidült.

A jó hír az, hogy nem minden kihívás egyben túlerőltetés. Ezt a következő ellentétpárjaink is mutatják:

Eustressz - erősítő feszültség
A kihívást jelentő helyzeteket lendülettel, öntudattal, optimizmussal közelítjük meg, meggyőződésünk, hogy sikert aratunk majd.

Distressz - megbetegítő feszültség
A terhet a kudarctól való félelem jelenti. Ilyenkor úgy érezzük, nem vagyunk képesek megoldani a feladatot, és a kiszolgáltatott, tehetetlen áldozat szerepét játsszuk.

Reakciónk egy adott helyzetre - igenlően és tetterővel, vagy szorongva - az alapbeállítottságunkkal (optimizmus vagy pesszimizmus), és objektív adottságokkal is összefügg.
Hogy kitörjünk a stresszcsapdából, ahhoz két összetevőn kell munkálkodnunk: plusz hozzáértést kell szereznünk (= plusz magabiztosság) és elhárítanunk a negatív attitűdöt.


A  stressz a legerősebbekre is hat
Azt hihetjük, hogy a hivatásos sportolók egészségesek, mint a makk, ám ez nem így van. Gyakran támadják meg őket vírusok, baktériumok, aminek az a magyarázata, hogy a versenysportra jellemző stressz és agresszivitás tartósan legyengíti az immunrendszert. A szakértők szerint a betegségek kétharmadáért a stressz a felelős. Ez nagyon nagy szám. A stressz belülről támadja meg testünk kémiai rendszerét. A jellegzetes stresszhormonra, az adrenalinra azért van szükségünk, hogy vészhelyzetben mozgósítani tudjuk minden energiánkat. Ha azonban ez a feszültség állandósul, az öregedési folyamatok teljes gázra kapcsolnak, felgyorsul az érelmeszesedés, fenyeget az infarktus. A modern élet, bármilyen biztonságosnak tűnik is, tele van fenyegető helyzetekkel. Pl. a munkahelyünkre vezető út is tele van stresszhelyzetekkel, amivel nap mint nap szembe kell néznünk. Szerencsére léteznek olyan módszerek, amelyek segítségével közömbösíthető a stressz, s általuk életünk kiegyensúlyozottabbá válhat:

Rendszeres testmozgás és a mentális gyakorlatok
A fizikai aktivitás hatékony zsírégető folyamatokat indít el. A testben a kalóriák elsődleges felhasználói az izmok. Minél nagyobb az izomtömeg, annál nagyobb kapacitás áll a zsírégetés rendelkezésére. Ebben a folyamatban is segítségünkre lehetnek különféle étrend-kiegészítők, mint pl. a Slim Formula, Citrimax & Chromium stb.


A rendszeres mozgás igen kedvező hatással van emellett a hangulatunkra is. Természetes módon felszabadítja az elfojtott érzelmeket, nagymértékben csökken a feszültség, a depresszió, a meg nem felelés érzése. A rendszeresen sportoló személyeknek magasabb az önértékelése és boldogabbak is. A testmozgással ugyanis endorfinok és enkefalinok – erőteljes hangulatjavító és fájdalomcsillapító anyagok szabadulnak fel az agyban. A fizikai aktivitás pozitív hatásait különféle szupplementumokkal is növelhetjük: pl. az Energy and Memory, a Stress Management B- Complex, a Rhodiolin, Melatonin stb. valamint a BioHarmonex biorezonanciás készülék (extrém alacsony intenzitású pulzáló mágneses teret generáló készülék) Relax, Meridian, Bioritmus, AfterTraining, Nerves, stb. programainak lefuttatásával.

A testmozgás több okból fontos, hölgyek esetében a terhesség és a menopauza idején is. A fizikai aktivitás különösen jótékony a hőhullámok gyakoriságát és súlyosságát illetően. Azon elméletből kiindulva, miszerint a hőhullámokat elsődlegesen a hypothalamus csökkent endorfin aktivitása idézi elő, svéd kutatások alapján bizonyítást nyert, hogy a rendszeres testmozgás megszabadít ezen  kellemetlen tünetektől. (Hammar M, Berg G. And Lindgren R. Does PhysicalExercise Influence the Frequency of Post Menopausal Hot Flushes?Acta Obstet Gynecol Scand 1990; 69: 409-12.)

A jó fizikai kondíció megnöveli az esélyét a hoszú és egészséges életnek. Tanulmányok egész sora mutatta ki, hogy egy rossz kondícióban lévő egyén esélye a szívroham vagy agyi érkatasztrófa szempontjából nyolcszor nagyobb, mint a fizikailag jó állapotban lévő társainak. (Blair SN et al. Changes in Physical Fitness and All-Cause on Mortality: A Prospective Study of Healthy and Un-Healthy Men. JAMA 1995; 273: 1í93-8 )
(Lee IM, Hsieh CC, and Paffenbarger RS. Exercise Intensity and Longevity in Men: The Harvard Alumni Health Study. JAMA 1995; 273: 1179-84). A kutatók szerint minden egyes óra testgyakorlás két órával növeli meg az élettartamot. Ez megtérülő befektetés!


Hasi (rekeszizom) légzés és meditáció
A rekeszizomlégzés javítja az egészségi állapotot, több energiát biztosít és csökkenti a feszültségérzést. Tudatosan mélyen lélegezzünk. Ez testi-lelki megkönnyebbülést jelent: a vér ionizált kalciumszintje mérhetően emelkedik, a megzavart testi folyamatok helyreállnak. Szoktassuk hozzá magunkat, hogy ez a fellélegzés reflexszerűvé váljon! Gyakoroljunk például a telefonnal: ha megcsörren (ami sajnos gyakran előfordul!), tudatosan ne be-, hanem kilélegezzünk! Csak utána vegyük fel a kagylót. Hogy ne felejtkezzünk el a gyakorlatról, ragasszunk egy cédulát a telefonra és mindenhová, ahol stresszhelyzetbe kerülhetünk. Minél hosszabb ideig és következetesebben gyakoroljuk, annál jobban fogjuk tudni alkalmazni.


Meditáció: aki komolyan veszi a megfiatalodást, annak a meditáció nem csak lehetőség, hanem egyúttal kötelező feladat. Körülbelül ötven évvel ezelőtt tudományosan is bebizonyították, hogy a gyakorlója ilyenkor egyfajta tudatosan elért, negyedik tudatállapotba kerül, amelyet - szemben az ébrenléttel, az alvással és az álmodással - nem automatikusan, hanem saját erőből ér csak el. Ebben az állapotban rendkívüli lazítási és egészségre előnyösen ható effektusok bontakoznak ki, amely mellett eltörpül még a mélyalvás pihentető hatása is. A meditációban elért tudatállapot pozitív hatásai gyakorlatilag testünk minden részére érvényesek, különösen a hormonrendszerre és a test ezzel kapcsolatos megújuló képességére. A relaxációs válasznak elnevezett jelenség (amelynek felismeréséért az amerikai fiziológus Walter Hess Nobel-díjat kapott) megújulásunk valódi forrása, ugyanúgy nélkülözhetetlen a megifjodási programhoz, mint a futócipő vagy a vitaminok. A meditáció mérhető, nagyon fontos testi változásokkal jár, amelyek hozzájárulnak a fiatalság megőrzéséhez. Ez az egyetlen általános szer korunk hatásos betegsége, a stressz ellen.
Soha sem késő mindezt elkezdeni, ám minél előbb tesszük meg, az eredmény annál jobb és tartósabb lesz. Csak rajtunk múlik mikor szánjuk el rá magunkat. Higgyük el, megéri!

Forrás: Öregedésellenes program pozitív gondolkodással, helyes légzéssel és testedzéssel
Holisztikus aktív program
Prof. Szedlák-Vadócz Valéria, M.D., PhD

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy időben értesülhess újdonságainkról és a legfrissebb érdekességekről, kutatási eredményekről, melyek egészséged megőrzésében vagy visszanyerésében segítségedre lesznek!

vissza